[D66] URL, Leestip: Kiezersonderzoek I&O

R.O. jugg at ziggo.nl
Tue Sep 21 12:23:47 CEST 2021

Compliment voor dit aforisme. Zo begint de verwondering.  Volgens
Cornelis Verhoeven moet filosofie verwondering blijven en in niet in
wetenschap uitmonden. Aan filosofen heb je overigens weinig als je orde
en regelmaat nastreeft. Schopenhauer schreef dat als er ooit een
filosoof-koning aan de macht komt hij de hele wereldkomedie in de war
stuurt...

Daarom moeten we blijven oefenen in de verwondering om de metafysische
verlangens en vermogens te verdrijven...

Vanmorgen was ik in de kruidentuin in Tegelen, maar qua kruidenkennis
weet ik alleen dat de japanse Ginkgo boom een merkbaar positief effect
schijnt te hebben.