[D66] Kabinet Chaos IV

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Oct 6 08:44:03 CEST 2021

Volg de kabinetsformatie van het kabinet Chaos IV op,

https://www.tweedekamer.nl/zo-werkt-de-kamer/verkiezingen-en-kabinetsformatie/verkiezingen-2021-volg-het-hier/kabinetsformatie

De SGP was gisteren de enige 'oppositiepartij' die de vorming van het
kabinet Chaos IV steunde. Vreselijk dat het huidige D66 het van zo'n
bondgenoot in de coulissen moet hebben.

Ik heb het ganse debat gisteren gevolgd (kennelijk treedt Koolmees
vandaag af en komt hij ook niet meer terug als minister) en het was echt
vreselijk om de chaos aan te zien. Het absolute dieptepunt van het
Nederlandse politieke bestel. Strikt gesproken leven we thans in een
dictatuur: VVD/D66/CDA/CU gaan alleen maar door met hun ellende omdat ze
nieuwe verkiezingen vrezen. De hemel mag weten welke lijken er nog meer
in hun kast zitten. Deze week werd aan het gebruikelijke bedrog behalve
fraude ook meineed toegevoegd. En natuurlijk dat gedoe met de
alcoholconsumptie van de informateur Remkes.

Wilders wilde weten wie de bron van de verdachtmakingen was. Was het
Kaag, was het Jetten ? Opmerkelijk genoeg noemde hij de derde optie niet
(geen van beiden - het kwam uit de koker van Sjoerdsma en de
voorlichters). Hautain weigerde Kaag te antwoorden, dus dat belooft veel
voor de volgende 4 jaar dictatuur.

Het regeeraccoord moet nog geschreven worden maar het kabinet Chaos IV
heeft al geen meerderheid meer in de peilingen.
Zo gaat dit in Nederland.

Wat ben ik blij dat ik - met een vooruitziende blik - niet gestemd heb.