[D66] What a vaccine's "efficacy rate" actually means

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue May 25 18:10:42 CEST 2021

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> 'k ga het erop wagen, en alhoewel ik J&J een verschrikkelijk
> pharmabedrijf vind, ontloop ik toch liever de 'coviddood'...

Goeie beslissing  :-)

M'n broer wilde eerst ook niet omdat hij Covid heeft gehad maar toen hij
de brief kreeg heeft hij meteen gereageerd en heeft inmiddels z'n eerste
Pfeizer-prik gehad.

Het cohort na jou krijgt Moderna en soms Pfeizer. VWS blijft maar
aanrommelen (de getallen waren gisteren ook weer fout).

Zondag krijg ik mijn tweede Pfeizer prik. Sinds mijn eerste prik ben ik
overal roze-rood. Volgens de huisarts kan het geen kwaad en moet ik dit
op de eigen verklaring aangeven. Tja, ik val toch door de mand als ik
dit niet doe... Zoiets heet volgens de CDC een 'Covid-arm' (maar ik heb
het niet alleen op m'n armen). Het heeft niets met Covid zelf te maken
maar wijst op een allergie die veroorzaakt wordt door het vaccin.
Probleem is dat niemand weet of de allergie veroorzaakt wordt door de
adjuvant of door achterblijvende RNA-deeltjes. Niemand weet weer eens
wat.

1 week (of is het 2 weken of soms 3 ?) na de tweede prik is men immuun
voor het virus. Kan ik na 15 maanden zelfquarantaine eindelijk weer
alles doen (alhoewel: anderen kunnen dit nog niet dus men is nog steeds
beperkt in z'n doen-en-laten). Als ik weer met de fiets in de trein mag,
dan ga ik meteen weer een lekker stuk fietsen... Ik heb m'n
trein-abonnement een jaar niet gebruikt (wel betaald) - ben benieuwd
naar hoe het gaat.

Marc Fluks, Amsterdam