[D66] Gevaccineerd door het leven

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jun 17 10:27:29 CEST 2021

Nu ik gevaccineerd ben, verken ik Amsterdam Centrum. Er zijn veel
straten opengebroken en er blijkt veel veranderd... Typisch Amsterdam:
Eerst deed men van alles om de metro ondergronds aan te leggen in de
Vijzelstraat/Vijzelgracht (verzakkinkje hier en daar) en nu die er ligt,
breekt men alsnog de straat open... Opnieuw werd ik geconfronteerd met
fietsfiles (leuk toch in coronatijd ?), touristen zijn er nog niet maar
de gemeente gaat hier iets aan doen (diepe zucht).

En ik durfde gisteren weer naar de tandarts (tandarts was zelf nog niet
gevaccineerd, mag niet van Van Dissel). Volgende week na anderhalf jaar
m'n halfjaarlijkse medische check-up (preventief prikken op lever,
nieren, suiker en daarna preventief ECG en 24-uursmeting bloeddruk); 2
weken later voor uitslag naar huisarts in een soort corona-bunker.
Huisarts is zelf wel gevaccineerd maar de assistentes nog niet (mag niet
van Van Dissel).

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> In Duitsland oordeelde de rechter dat de mondkapjesplicht ongrondwettig
> en nutteloos is.

Met mondkapjes zelf is niets mis maar de mondkapjesplicht is voor de
diverse overheden een smoes om zelf niets te hoeven doen. Maar zelf kan
men de gezette vaccinaties nog steeds niet naar behoren registeren en er
schijnt een Y2K-bug in het computerprogramma te zitten. Pas na het
cohort 1999 ontdekt.

Morgen wordt bekend gemaakt dat er weer versoepeld gaat worden terwijl
het Verenigd Koninkrijk precies het tegenovergestelde doet (Indiase
variant), het RIVM waarschuwt dat deze (delta)variant door
vakantiegangers naar Nederland zal worden gebracht en dat
niet-gevaccineerden ernstig risico lopen deze variant op te lopen. In
Nederland doet men alles nog steeds zo verkeerd mogelijk als men maar
kan.