[D66] [JD: 109] Koopmans & lab leak hypothese

R.O. juggoto at gmail.com
Fri Jun 11 15:00:49 CEST 2021

https://www.janbhommel.com/post/vraag-het-marion-1

Jan B. Hommel

16 uur geleden

  * 23 minuten om te lezen

  Vraag het Marion (1)

Bijgewerkt: een uur geleden

/Rondom de discussie of het SARS-CoV-2 virus uit het Wuhan Institute of
Virology (WiV) is ontsnapt of spontaan van dier (vleermuis) naar mens is
overgesprongen, eventueel via een tussengastheer, zijn er twee aspecten
die erg belangrijk zijn: het eerste is de tijdlijn van gebeurtenissen
die voorafgingen aan de nu aan kracht winnende theorie dat het virus
inderdaad uit het WiV ontsnapt is. Het tweede element zijn de moleculair
biologische argumenten die voor of juist tegen deze theorie pleiten. Er
is inmiddels zoveel informatie beschikbaar dat ik dit niet in een blog
kan vatten. Bovendien gaan de ontwikkelingen op dit moment erg snel. /

/Het is mijn bedoeling om hier drie blogs over te schrijven. In het
eerste deel schets ik hoe lang het geduurd heeft voordat ik zelf de
mogelijkheid serieus overwoog dat het SARS-CoV-2 virus uit het lab was
ontsnapt. In het tweede deel wil ik de internationale ontwikkelingen
schetsen die maakten dat deze gedachte alsnog mainstream werd en er
gepleit werd om deze theorie serieus te onderzoeken. In het derde deel
wil ik proberen wat de biologische argumenten zijn die hebben geleid tot
het besef dat dit een reƫle mogelijkheid is./

[...]