[D66] [JD: 147] Post-evacuatie blues

R.O. jugg at ziggo.nl
Mon Jul 19 02:04:17 CEST 2021

Na mijn terugkeer in Venlo, heeft deze arme evacué maar Vpro Zomergasten
bekeken, met rijksbouwmeester en existentialist (Existence precedes
essence) Alkemade. Waar zou Alkemade van gemaakt zijn? Heb wel genoten,
al heb ik zo mijn divergenties met deze optimist en Koolhaas leerling.
Hoe noem je een Koolhaas adept? Koolhazes?

Hij verkondigde min of meer dezelfde boodschap als mijn "Het Primitieve
Perspectief" boekje: http://para-dosis.nl/  n.l. : Verbeelding en
begeestering, en dat we nog veel van jagers en verzamelaars kunnen
leren. Jammer dat ze het niet over de architectuur van de
rijksgevangenissen (panopticum) hebben gehad waar hij blijkbaar ook voor
verantwoordelijk is. Daarentegen kregen we een bizar schouwspel over een
tiener die de handstand in een kliko kan doen. Was dit de verborgen
boodschap van de aflevering: de moderne mens bij het afval, maar als een
acrobaat en Houdini zich in onmogelijke bochten wringend?

R.O.

PS: wat vond ik bij terugkeer in de brievenbus? Mijn tweede
coronavaccinatie brief. Deze gaat natuurlijk ongeopend, RETOUR AFZENDER.