[D66] Coronavirus in Tweede Kamer

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Jan 5 09:41:26 CET 2021

Bron:     Tweede Kamer
Datum:    5 januari 2021
Tijdstip: 14:00 MET
WebTV:    Neen
Ref:      Ref:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5206737/debat-vaccinatiebeleid-hugo-de-jonge-kritiek-frits-wester

Item:     Verzoek van het lid Kroger (GroenLinks) om nadere informatie
           (tijdlijn) te ontvangeninzake een passage uit de Kamerbrief
           over de COVID-19 vaccinatiestrategie

Geachte (plv.) leden van de commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport,

Zie onderstaand verzoek van het lid Kroger (GroenLinks) om aan de
minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport nadere informatie te
verzoeken inzake een passage uit de ontvangen Kamerbrief COVID-19
vaccinatiestrategie update stand van zaken (d.d. vandaag 4 januari
2021):

'In november bleek dat BioNTech/Pfizer eerder de markttoelating aanvroeg
bij het EMA. Toen meer informatie beschikbaar kwam over het moment van
de toelating en (logistieke) specificaties van het BioNTech/Pfizer
vaccin is gebleken dat we keuzes moesten maken in de uitvoering van de
hoofdroute. Ik kan nu vaststellen dat we onvoldoende wendbaar zijn
gebleken om de veranderingen die zich voordeden snel genoeg te kunnen
accommoderen. Dat had wellicht anders gekund en gemoeten. Ik had de
GGD'en eerder kunnen vragen de systemen in gereed te brengen voor de
eventualiteit dat wij toch al eerder een beroep op hun zouden moeten
doen, vanwege hun kennis en expertise met grootschaligheid van
vaccinatie campagnes.'

Het lid Kroger verzoekt om een gedetailleerde tijdlijn, met waar
mogelijk data en tijden die specificeren wanneer bovengenoemde
informatie beschikbaar kwam en wanneer bovengenoemde keuzes zijn
gemaakt.

U wordt verzocht uiterlijk morgen, dinsdag 5 januari 2021, om 14.00 uur
aan te geven of u met dit verzoek kunt instemmen. Ik verzoek u via
'allen beantwoorden' op dit e-mailbericht te reageren.

Spoedig na de termijn van deze e-mailprocedure zal ik u informeren over
de uitkomst.*

Met vriendelijke groeten,

Julie-Jet Bakker
Adjunct-griffier commissie Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Griffie commissies Sociaal en Financieel
Tweede Kamer der Staten-Generaal

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

een tweetal vragen te stellen aan de minister van VWS in verband met het
mogelijke coronadebat op 5 januari

Beste meneer Clemens,

Namens het lid Kroger zou ik graag een emailprocedure starten om nadere
informatie te verkrijgen inzake de volgende passage van de kabinetsbrief
over de vaccinatie strategie:

[...]

Het lid Kroger zou graag een gedetailleerde tijdlijn verkrijgen met waar
mogelijk data en tijden die specificeren wanneer bovengenoemde
informatie beschikbaar kwam en wanneer bovengenoemde keuzes zijn
gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Chaabane, Y. (Yousra)
Beleidsmedewerker