[D66] Rick ten Have overleden

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Thu Feb 25 14:13:49 CET 2021

Ik hoorde er wel van op. Ik heb Rick gedurende zijn politieke loopbaan in Amsterdam meegemaakt. Altijd vergezeld van zijn koffertje met pijpen. Ook al zou D66 en masse een anti-rookbeleid voorstaan: Rick en zijn pijp waren onafscheidelijk.
Ook in de campagnes eind jaren '70 begin jaren '80 was hij altijd van de partij. Onvergetelijke avonden in campagnetijd voorafgaande aan nachtelijke "plakacties" (waar de "jonkies", ondergetekende en de gebroeders Guido en Felix Frankfurther zich niet onbetuigd lieten)  waar Rick altijd met zijn bedachtzame stemgeluid van zich liet horen. We zullen zijn persoon en voorkomen node missen.

Ernst Debets/
Zaanstad