[D66] Geitenpaadje zetten booster-vaccinatie gevonden

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Wed Dec 15 19:35:08 CET 2021

Dan ff de digitale ervaringen: Ik mocht vanaf gisteren pogen een afspraak (digitaal) te maken want mijn lichting (1961) was daarvoor aan de beurt.
Bij het doorworstelen van de digitale vragenlijst kwam ik er achter dat de topografische kennis alsmede de werkzaamheid van geprogrammeerde postcodes vrijwel nihil zijn.
Ik vulde mijn eigen postcode in, in de wetenschap dat er een prikcentrum is ingericht in Zaandam, op nog geen 5km van mijn huis (alhoewel bij de eerste vaccinatieactie de priklocatie op welgeteld 1,2km van mijn huis was, maar goed).
Tot mijn verbazing kwamen er 3 locaties uit waar ik terecht kon:

- Badhoevedorp (28km)
- Alkmaar (26 km)
- Hem (42 km)

Conclusie: degene die de boel geprogrammeerd heeft, heeft waarschijnlijk niet goed opgelet bij aardrijkskunde op school.
Maar in het voorjaar bleek dit ook al met de 2 prikken halen:
Mijn collega (wonend te Lelystad) kon volgens de website alleen terecht in Swifterbant, Harderwijk of Hoorn. Een belletje naar de GGD werkte wel: hij kon gewoon in Lelystad terecht.

Ik ga morgen maar eens bellen als dat maffe programma weer de verkeerde locaties aangeeft.

Ernst Debets/
Zaanstad