[D66] De formatie poppetjes: stel je ideale kabinet samen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Dec 12 09:54:27 CET 2021

Ernst Debert <edebets1 at euronet.nl>,
> Graag jullie commentaar en of i nog mogelijke ministeries en/of
> personen niet heb genoemd!

Iemand die voortdurend genoemd wordt, is Beatrice de Graaf
(terrorisme-expert van de ChristenUnie). Da's een slimme opdonder
(zolang ze het maar niet over haar geloof heeft).

Het is prachtig dat De Jonge eindelijk verdwijnt van VWS (slechts 16%
steunt hem nog), maar het probleem is dat de namen die rondzingen als
kandidaat-minster VWS degenen zijn die voortdurend hun opwachting maken
in talkshows (jij doet dat ook met jouw lijstje) en die mede
verantwoordelijk zijn voor de chaos waar we thans in zitten. Ik zie
liever iemand van buiten op die post (wel met een medische of
wetenschappelijke opleiding en in staat Engels te lezen). Zou Wim
Schellekens (van het Red Team) geen goede keus zijn ? Weet van wanten en
heeft het hart dusdanig op de goede plaats dat hij van VWS niet mocht
meeprikken met booster-vaccins.

In het algemeen zie ik liever mensen van buiten het Haagse/Brusselse
want de huidige club heeft er niet veel van gemaakt de afgelopen jaren.
Het allerliefst zie ik nieuwe verkiezingen zodat deze club genadeloos op
haar donder kan krijgen. Wat mij betreft: Lijsttrekker het liefst als
fractievoorzitter - ruimt tenminste enigszins op.

Wat D66 in de huidige en komende regering te zoeken heeft, is mij een
raadsel.