[D66] Inflatie, rente, belasting

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Dec 1 10:40:57 CET 2021

Gisteren was er het bericht dat de inflatie in Nederland 5,6% zij,

https://nos.nl/artikel/2407636-inflatie-in-nederland-stijgt-volgens-voorlopige-cijfers-naar-5-6-procent

Zojuist betaal ik waterschapbelasting en zie dat de ING deze tekst
bij mijn rekening heeft neergezet...

> Beste meneer Fluks,
>
> De afgelopen jaren is het spaargedrag behoorlijk veranderd, ook
> door corona. Consumenten en bedrijven zijn steeds meer gaan sparen,
> terwijl de vraag naar leningen minder is geworden. Ook onze klanten
> hebben meer gespaard.
>
> Wij hebben dit extra spaargeld tegen een negatieve rente voor een
> langere tijd vast moeten zetten. Hoewel sommige rentes weer zijn
> gestegen, heeft dit niet direct gevolgen voor de hoogte van
> spaarrentes. Hiervoor zijn de ongunstige effecten van het
> [...]

Fantastisch toch, dat krankzinnige Europa ?
(Men werkt ook zo leuk samen tegen het coronavirus).

Uiteraard betaalt men middels Box 3 wel belasting over iets dat
in het geheel niet bestaat. Dit komt ook nog eens bovenop de
inflatie.

Getverderrie.