[D66] Update Afghanistan: Debatblues

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Aug 19 12:32:07 CEST 2021

Het Afghanistan-debat was nog erger dan het Corona-debat. Okee, zoiets
kan haast niet - maar het is dan toch maar gelukt...  :-(

Men verdedigt zich met dat 'niemand het zag aankomen' (ik dus wel en ik
zal echt de enige niet geweest zijn) - een zwaktebod. In plaats van dat
men - eindelijk - eens bescheiden vraagtekens zet bij waarom Nederland
in hemelsnaam in Afghanistan oorlogje ging voeren (en uiteraard
verloor), gaat men maar door met zich superieur te voelen. Men weet
alles beter en vervolgens loopt alles in het honderd want men is louter
buitengewoon ernstig verward en onderdeel van deze verwarring zij dat
men alles beter meent te weten.

En dus komen er thans oorlogmisdadigers naar Nederland - omdat ze 'ons'
geholpen hebben hun eigen landgenoten onder de knoet te houden.
Vreselijk.

Overigens: Bij CNN ziet men iets totaal anders dan in de Nederlandse
media. CNN toont Afghaanse meisjes die gewoon naar school gaan, vrouwen
die gewoon op straat lopen, vrouwen die gewoon op de Taliban-TV
verschijnen (okee, met hoofddoekje). Terwijl de Nederlandse media moord
en doodslag voorzien (bron: de oorlogmisdadigers die men hierheen haalt,
hun corrupte kornuiten en politiek-correcte wappies).

Of de Taliban zich zo verzoenend blijft gedragen is natuurlijk maar de
vraag.

Marc Fluks, Amsterdam