[D66] ...nu mag ik zelf ook voordringen...

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Thu Apr 15 19:45:48 CEST 2021

Wat is het bij de GGD 020 dan weer waardeloos geregeld.

Voorbeeld uit 075 (GGD Zaanstreek/Waterland):
Gisteren is de priklocatie Topsportcentrum Koog a/d Zaan geopend (topsportcentrum Koog a/d Zaan: goed bereikbaar met alle vervoermiddelen: Trein, Bus, Auto Fiets en te voet en op 1,5 km van mijn huis!).
Mijn wederhelft behoort tot een risicogroep en werd enige tijd geleden door de huisarts gebeld omdat hij een inventarisatie aan het maken was tbv de GGD, welke van zijn patienten als eerste in aanmerking zouden komen. Vanmorgen werd er een enveloppe van de huisarts bij ons in de bus gegooid met daarin een vaccinatieoproep met begeleidende brief van de huisarts. Op de GGD brief stond inderdaad een telefoonnummer via welk je vanaf vandaag 12:00  een afspraak kan maken (bij het maken van de afspraak moet je wel ter controle je BSN opgeven). Omdat mijn wederhelft trombose heeft en aanleg voor obesitas heeft moest ze eerst de trombosedienst bellen om e.e.a. te verifieren. Binnen een uur was alles gepiept: volgende week de eerste prik met Pfizer en begin Juni de 2e.
Het kan dus wel! Ook werd medegedeeld dat deze locatie 7 dagen per week van 8 tot 8 gaat prikken.

Het idiote is dat ik nog op een oproep zit te wachten omdat ik nog 60- ben en dat wij allebei in Augustus 60 worden. We zitten dus met een half ingeent huishouden. Dankjewel Hugo!

Ernst Debets/
Zaanstad