[D66] Tweede coronagolf thans hoger dan eerste

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Sat Sep 12 16:28:13 CEST 2020

Ik moet je tegen mijn gewoonte in gelijk geven: Het aantal ziekenhuisopnames en IC opnames is in verhouding tot het totaal aantal besmettingen lager dan in Maart/April.
Even verder zoekend zou je de volgende oorzaken kunnen benoemen (maar laat van Dissel en die bloemschoen dat maar niet horen):

- Jongeren zijn virusdragers, hebben echter milde tot geen verschijnselen van Covid 19 => zij hoeven dus niet opgenomen te worden en belanden in zeldzame gevallen op de IC
- Door het meer testen dan in Maart / April komen er uiteraard meer besmettingen aan het licht, maar de heftigheid van de verschijnselen zijn veel minder (zie boven)

Onderhand rent de regering als een kip zonder kop achter het RIVM aan zonder te beseffen dat we NU (en niet in Maart / April j.l.) Covid 19 gelijk kunnen schakelen met een zware griep: even besmettelijk, maar de uitingen zijn erg overschat.
Krijgt Rutte dan toch gelijk met zijn groepsimmuniteit?
Als dat zo is kunnen we die 1,5 meter alsmede die schaamlappen voor de mond beter gelijk afschaffen. Dan kan de economie weer meer zelfstandig groeien zonder dat ons dat via Wopke/Wiebes gigantisch veel belastingcenten gaat kosten.

Ernst Debets/
Zaanstad