[D66] Impopulair

R.O. jugg at ziggo.nl
Mon Sep 7 11:14:30 CEST 2020

Kaag: "Niemand zegt bewust impopulaire dingen".

Als parrhesiast doe ik dat uiteraard wel, politici niet, die willen
alleen maar populair zijn. Parrhesia heeft het voordeel dat niemand meer
luistert, en zo kan ik ook iedereen uitsluiten. Want wat heeft dat nou
voor zin dat gebazel over inclusiviteit bij D66? Populariteit is iets
voor de roeptoeters en tokkies op Twitter. Ik haal de kracht uit mijn
mateloze impopulariteit en revolutionair pessimisme en toch in de
wetenschap dat ik de beste analyses tevoorschijn kan halen...

Volgens mij had D66 beter Ton Visser kunnen kiezen, dan de mislukte
doopproef van gisteren bij Buitenhond.

Betrachtungen eines Unpolitischen,
R.O.