[D66] FvD-blues (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Nov 26 14:34:43 CET 2020

Bron:   Welingelichte Kringen
Datum:  26 november 2020
Auteur: Desiree du Roy
Ref:
https://www.trouw.nl/politiek/paul-cliteur-ik-ben-solidair-met-baudet-en-zijn-ideologische-lijn~ba6c9c96/

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/25/senator-fvd-baudet-is-geradicaliseerd-en-hangt-complottheorieen-aan-a4021511

FvD-senator: 'Ik heb het idee dat Thierry de laatste tijd is
geradicaliseerd'

De brandbrief van FvD-senator en nummer 3 op de lijst, Nicki
Pouw-Verweij, lijkt de nagel aan Baudets doodskist. 'Ik heb het idee dat
Thierry in de afgelopen tijd geradicaliseerd is, en complottheorieen is
gaan aanhangen,' schreef ze gisteravond aan een aantal bestuursleden.

De gewezen Forumleider deed vrijdag tijdens een gespannen
campagnebespreking met de top 10 van de lijst een heleboel hele vreemde
uitspraken, waarbij het gedachtegoed van de grootste complotgekkies
verbleekt. Zo zei hij dat 'George Soros het coronavirus de wereld in had
geholpen om onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij
te starten. Iets wat Hillary Clinton en de pedofielen niet gelukt was.'

Over de antisemitische uitlatingen binnen de jongerenpartij van FvD zei
hij: 'Ze zijn niet dom, ze hebben juist een heel hoog IQ, daarom zeggen
ze deze dingen ook.' Hij wilde zelfs alle geroyeerde JFVD-leden
terughalen na de verkiezingen. Ook vond hij 'drie miljoen Nederlandse
coronadoden acceptabel als we daarmee onze vrijheid terugkrijgen'.

Ook meende Baudet dat een deel van de mensen die op Forum stemt niet bij
de achterban behoort, omdat ze niet intelligent genoeg zijn. 'Bijna
iedereen die ik ken is antisemiet,' zei Baudet ook nog. Om even later te
verkondigen dat 'alle domme negers toch wel Europa uit worden geschopt
als we eenmaal een communistische staat zijn geworden'.

Thierry Baudet lijkt volslagen de weg kwijt. Hopelijk voor hem is hij
slechts een kat in het nauw en is er niets veel ernstigers aan de hand.

--------
(c) 2020 Welingelichte Kringen