[D66] Aanpak corona leidt tot ruzie en verdeeldheid in kabinet

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Nov 10 10:00:09 CET 2020

Gisteren meldde RTL-Nieuws,
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5195938/corona-beleid-van-het-kabinet-hoofdrolspelers-rutte-de-jonge
> Volgens sommigen zou het ministerie van Volksgezondheid zelfs tot op
> het laatste moment geprobeerd hebben het tot stand komen van de
> teststraten door het bedrijfsleven en Defensie tegen te houden. 'En
> toen het niet anders meer kon, zijn ze akkoord gegaan. Een schande is
> het.'

Dit patroon ziet men voortdurend: De burger is geneigd offers te brengen
om het virus te verslaan (de meesten willen zelfs strengere restricties)
maar VWS werkt voordurend tegen. Dezer dagen kan men juichen om de inzet
van testbussen maar deze zijn niet van VWS maar van de GGD. De
landsoverheid heeft tot nu toe geen corona-beleid gevoerd. Men lult maar
wat.

Ik heb hier al tal van keren gemeld dat de besmettingscijfers van het
RIVM vervalst worden. Momenteel worden ze volgens het RIVM snel kleiner
maar als we afgaan op de afgelopen maanden dan weten we niet of ze
daadwerkelijk afnemen, of het RIVM de boel opnieuw - maar deze keer
ernstiger - zit te belazeren, of dat het RIVM de cijfers van de
commerciele besmettingsstraten (die het werk van de GGD's bij gebrek aan
beleid overnemen) domweg weigert mee te nemen. Wel weten we dat het
testbeleid in Nederland nog steeds een gigantische puinhoop zij (dat het
als gevolg hiervan zelfs richting kabinetscrisis gaat) en dat VWS alles
uit de kast haalt om dit zo te houden terwijl de minister van VWS
fantaserenderwijs voortdurend beterschap belooft. In de toekomst zal
alles goed gaan en zo.

De vragen luiden dan: Waarom, wat is hier werkelijk gaande ? Waarom zou
de burger de overheid nog geloven ? Waarom komt de
volksvertegenwoordiging geen seconde voor de burger op (rent zelfs
haastig weg als er gestemd moet worden, hoe durft men het) ? Waarom doet
ook zij niets ? Is men gestoord of zo (het heeft er veel van weg) ?
Waarom verkettert men alles wat in het buitenland wel goed gaat ? Waarom
volgt men de wetenschappelijke literatuur niet (The Lancet staat
wekelijks vol met Covid-19 artikelen - de afgelopen week stonden er
artikelen over vaccins in) ?

Nog pakweg 4 maanden, dan zijn er verkiezingen.
Dan kan de burger eindelijk terugmeppen.