[D66] Copernicaanse revelatie...

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Nov 6 10:19:50 CET 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Ter verduidelijking: mijn hypothese is dat elektronen niet alleen
> jaarlijks om de zon draaien net als de Aarde, maar ook 'instant
> gelust' zijn via een fractale dimensie met de zon.

Een fractale dimensie is een dimensie dat geen geheel getal zij.
Een kustlijn heeft bijv. geen dimesie 1 (omdat het een lijn zij)
maar iets groter (kleiner dan 2) omdat de lijn in een vlak
kronkelt (dimensie 2). Over die kustlijn bestaan wetenschappelijke
artikelen.

Een golf is overal (denk maar aan de quantummechanica) maar de
kans om een aards electron dat beschreven wordt door een golf
aan de andere kant van de Zon aan te treffen is wel heel erg
klein. Het golfkarakter van een electron is nodig om te verklaren
waarom een electron rondom een atoomkern kan blijven draaien
zonder er uiteindelijk op te vallen (het voortdurend draaien om
de kern gaat gepaard met een versnelling van een geladen deeltje
en dus met een verlies aan energie in de vorm van electromagnetische
straling). Het model van die golven is 100 jaar of zo oud en
maakt datgene mogelijk dat voor een deeltje onhaalbaar zij.

Marc Fluks, Amsterdam