[D66] pestilentie (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #84)

Antid Oto jugg at ziggo.nl
Sat Mar 28 16:23:38 CET 2020

On 28-03-2020 13:04, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
>
> Op 25 januari 2020 schreef ik hier,

Toegegeven, je was er vroeg bij. Maar dat klimaat en stikstof gezeur is?
Nee, dat krijgen we er extra bij. Kabinet weigert op dit moment het
Urgendavonnis uit te voeren en laat D66 dit zomaar gebeuren?

> Een paar dagen later, op 2 februari 2020 schreef ik,
>
> Ik had gewoon door wat er zou gaan gebeuren - inclusief dat de
> Nederlandse overheid niet van plan was om ook maar iets te doen (nu
> schuift ze het weer af op oud DSM directeur Feike Sijbesma), totaal
> onvoorbereid wenste te zijn en hier flink over aan het liegen was.
> Een inmiddels overspannen minister telde louter quarantaine-kamers
> en zei dat we goed voorbereid waren als iets dergelijks zich ooit
> in de toekomst bij ons zou voordoen. De leugens dropen van de man
> af (had'ie daarvoor geleerd toen hij topman bij het UWV was).

Ik denk ook niet dat de overheid of het RIVM capabel is om deze crisis
aan te kunnen. Jarenlang neoliberalisme heeft alle handelingsvermogens
in de vrieskou gezet.

> Ik doe zelf elke 3 dagen boodschappen (met latex handschoentjes aan)
> opdat ik m'n voorraad minimaal hoef aan te spreken. Als ik thuiskom
> ga ik meteen onder de douche en was m'n gezicht als lijde ik aan
> smetvrees. Het wordt immers nog erger: Elke 3 dagen verdubbelt het
> Nederlandse sterftecijfer als gevolg van Covid-19. Waarom zou ik het
> risico lopen dat ook ik slachtoffer wordt van het niet-bestaande
> beleid en het voortdurende gelieg van de Nederlandse overheid ?

Ik draag nu ook latex handschoenen in de super... Nog een pak van 100
kunnen bemachtigen. Vanmorgen stond er, net als in de Kamer, een
ontsmetter aan de winkeldeur die de karretjes ontsmet. Nu nog m'n
mondkapje in camouflagekleur welk ik in de UK besteld heb. Overigens
moet je enige resistentie durven opbouwen door niet 100% proper te zijn.
Ik gebruik normaal nooit antibacteriƫle zeep. (wat niet werkt tegen
virussen overigens). Hoef dan ook praktisch nooit aan de antibiotica...
Mijn kranen reinig ik nu tijdelijk wel met 70% alcohol.