[D66] pestilentie (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #84)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Mar 28 13:04:35 CET 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Wat let je om niet naar buiten te gaan? Wie alle gevaar wil bezweren
> gaat er uiteindelijk zelf aan onderdoor.

Op 25 januari 2020 schreef ik hier,
> Het zal niet: Politiek-correcten kijken weg van het Wuhan Coronavirus
> 2019-nCoV. De laatste keer dat iets dergelijks speelde betrof het het
> Ebolavirus en toen ging het maar net goed. De keer daarvoor dat men
> collectief wegkeek, ging het over het HIV en dit heeft inmiddels 50
> miljoen mensen het leven gekost. Da's weer iets anders dan dat gezeur
> over het klimaat en stikstof. Dit is echt.

Een paar dagen later, op 2 februari 2020 schreef ik,
> Ik bereid me wel een beetje voor op wat zou kunnen komen - dat hier
> in Amsterdam min of meer hetzelfde gebeurt als daar in Wuhan. (...)
> Ik heb bij Blokker 2 plastic kisten van 50 liter gekocht (toevallig
> deze week in de aanbieding) en koop houdbaar voedsel, drinken en
> toiletartikelen in voor 1-2 maanden voor het geval het verstandiger
> zij om een tijdlang binnen te blijven

Ik had gewoon door wat er zou gaan gebeuren - inclusief dat de
Nederlandse overheid niet van plan was om ook maar iets te doen (nu
schuift ze het weer af op oud DSM directeur Feike Sijbesma), totaal
onvoorbereid wenste te zijn en hier flink over aan het liegen was.
Een inmiddels overspannen minister telde louter quarantaine-kamers
en zei dat we goed voorbereid waren als iets dergelijks zich ooit
in de toekomst bij ons zou voordoen. De leugens dropen van de man
af (had'ie daarvoor geleerd toen hij topman bij het UWV was).

Ik doe zelf elke 3 dagen boodschappen (met latex handschoentjes aan)
opdat ik m'n voorraad minimaal hoef aan te spreken. Als ik thuiskom
ga ik meteen onder de douche en was m'n gezicht als lijde ik aan
smetvrees. Het wordt immers nog erger: Elke 3 dagen verdubbelt het
Nederlandse sterftecijfer als gevolg van Covid-19. Waarom zou ik het
risico lopen dat ook ik slachtoffer wordt van het niet-bestaande
beleid en het voortdurende gelieg van de Nederlandse overheid ?

Ik wil best nog een voorspelling doen, hoor: Als we alles achter de
rug hebben dan krijgt die Van Dissel de hoogste ridderorde opgespeld
teneinde te verhelen dat iedereen volkomen gefaald heeft. Een
strafrechtelijke vervolging zit er helaas niet in.

Zo gaan deze dingen nu eenmaal.