[D66] Covid-19 pandemie en politieke correctheid (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #62)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Mar 23 11:03:57 CET 2020

Ernst Debets schreef,
> Mijn voorstel in deze: schrap in ieder geval tekenen bij het kruisje
> en als het ff kan, schaf die stemadviescommissie af als je uitgaat
> van de eigen kracht van de mensen.

Hier refereerde ik inderdaad naar.

Vroeger kreeg je als D66'er een smoelenboek met daarin opgenomen de
opleiding van de kandidaten. Ik koos altijd voor de mensen met een
opleiding - het liefst een natuurwetenschappelijke. Maar we mogen
kennelijk niet meer weten wat iemand weet en dan heeft het geen zin meer
om te stemmen. Daarenboven: Als genoeg mensen (bevriende COC leden die
niets hebben met het verleden van D66 ?) een kruisje zetten dan heeft
het aangeven van een eigen voorkeur geen enkele zin meer en is de
kandidatenselectie verworden tot cooptatie door de partij-elite. In
feite koopt ze de lijstvolgorde en dit heeft niets met democratie te
maken.

Daarnaast refereerde ik naar het gevolg dat dit heeft - niet alleen bij
D66 maar ook bij andere partijen. Ik heb zo goed als alle debatten in de
kamer gezien over het coronavirus. Dan valt op dat behalve de SP
(huisarts Van Gerven ?) geen enkele partij in staat bleek het veld
uberhaupt te overzien (al hadden FvD en PVV en soms de PvdD natuurlijk
wel gelijk). Vandaar dat ik met Els Borst en Angela Merkel kwam
aanzetten ter illustratie dat het wel degelijk anders kan. De bijdrage
van D66 aan de debatten was onder de maat - zij het dan dat men het lang
niet zo bont maakte als de VVD deed.

Waar ik me - naast de draai van 180 graden door politiek-correcten - aan
erger is het gezeur van de horeca-, touristen- en reisbranche in de
media. Zij hebben met de overheid de epidemie veroorzaakt en nu
verlangen ze dat we medelijden met hen hebben.