[D66] Lampegat...

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Jun 7 12:55:46 CEST 2020

Henk van Lingen <henk at vanlingen.net>,
> Ik was twee weken terug bij Broese in Utrecht. Was jaren geleden, en ze
> zijn net verhuisd. Moest men ook zo' n mandje meenemen. Geen idee
> waarom,
> maar zal wel vanwege Covid zijn? Wat is in vredesnaam de functie van
> zo'n
> ding? Vreselijk onhandig ook, als je een boek in wilt kijken. Volgende
> keer
> maar bij de ingang omkeren, denk ik.

Ik vermoed dat het niet gaat om elk mandje afzonderlijk maar om het
totaal
aantal mandjes dat bij de ingang staat. Als deze op zijn, dan is het
maximaal aantal klanten in de winkel bereikt en moet elke volgende klant
wachten totdat er weer een mandje beschikbaar is. Dit vanwege het aantal
vierkante meter per klant (10 of zo) dat veilig geacht wordt in deze
corona-tijd.

Marc Fluks, Amstredam