[D66] Zinloos

A.OUT jugg at ziggo.nl
Sat Jan 11 11:37:58 CET 2020

Gude was niet zo'n goede denker als Trouw doet vermoeden als het gaat om
zingeving. Er ontbreekt nl. ZINLOOS aan de aspecten van ZIN.

Gisteren zag ik een hilarische film bij het Limburg Film Festival over
de zin van het leven. Argeloze passanten werd gevraagd naar de zin van
het leven. De meest domme platitudes kwamen naar voren zoals 'genieten'
en 'het leven is wat je er zelf van maakt'.

Het leven is geheel zinloos. Ja, noem me maar een nihilist. Het leven is
een epifenomeen van iets anders, een ontologische catastrofe, de aporie
van de juiste vorm etc.. En daarom heeft het leven totaal geen zin.
Om de vraag te herformuleren: wat is de vorm van het leven? Kijk, dan
wordt het al interessanter...

Nietzsche zei JA! tegen het leven. Heb de moed om NEIN! te zeggen...