[D66] Hamsteren!

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Feb 27 10:48:01 CET 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Ik heb mijn pakken rijst en pasta, soepblikken vanmorgen al
> binnengehaald....

Ik heb vorige maand al zo'n beetje hetzelfde in huis gehaald. Je moet
naast bewaarbaar voedsel ook zaken als bleekwater, latex handschoenen,
medicijnen, spiritus, tandpasta, WC/keukenrol-papier en zeep in huis
halen. Nu is alles nog volop te verkrijgen maar als de pleuris hier
eenmaal uitbreekt zal het wel snel op zijn.

Vorige week ben ik geprikt en toen vroeg ik of ik automatisch zou worden
bekeken op het coronavirus (zoiets werd immers gemeld op de TV). Neen
dus, ze doen daar in Den Haag echt helemaal niets, ze laten de burger
geheel aan z'n lot over en babbelen maar wat over handen wassen. Er is
zelfs een web-pagina over (geen grap, hij bestaat echt),
   https://www.rivm.nl/hygiene/handen-wassen

Jammer dat Koot & Bie niet meer op de buis zijn. Ik zie De Bie al als
VWS-ambtenaar achter een te klein bureau zitten, met een te grote
blocnote en een rode telefoon. Vanuit het gewone programma steeds
overschakelen of er al iets aan de hand is. Neen dus. Laatste beeld: De
ambtenaar is weg en dan gaat de telefoon.  ;-)