[D66] WHO schaft het woord pandemie af (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #27)

Bert Bakker bertbakker7 at gmail.com
Mon Feb 24 11:52:51 CET 2020

Het kan goed zijn dat er een onderschatting van het aantal besmetten is,
maar volgens mij is die schatting van het aantal sterfgevallen hoe dan ook
incorrect.
Die dateert ook van heel vroeg in de uitbraak. Als je naar de laatste
statistieken kijkt is er van de bijna 80.000 gerapporteerde besmettingen
van bijna 28.000 een uitkomst bekend: overleden of hersteld.
Op die bijna 28.000 is een aantal doden van (nu) 2620 bijna 10 procent. Ik
heb dus die 2% altijd met grote argwaan bekeken - maar ik werk dan ook niet
bij de overheid ;-)