[D66] Morgen vaccineren alle Europese landen behalve Nederland (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #487)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Dec 28 14:37:48 CET 2020

[Morgen wordt overal in Europa gevaccineerd tegen corona - behalve in
Nederland. Provincies vragen om het inzetten van het leger omdat anders
deze week het zwarte-scenario bij ons een feit zij.
Waarom grijpt het leger uberhaupt niet in en zet het gekken als De Jonge
en Van Dissel niet af met grof militair geweld ? Die rotkamer doet ook
al niets. Dit gespuis gaat zowaar 3 weken met reces - hoe durft men -
godverdomme, hoe *durft* men ? De Jonge en Van Dissel met hun perfide
OMT zijn knetter-en-knettergek. Goed voor afschot !]

Bron:  Nu.nl
Datum: 28 december 2020

Belgie begonnen met inentingen in verzorgingshuizen

Belgie is maandag als een van de laatste landen in de Europese Unie
begonnen met het inenten van mensen tegen het coronavirus. De 96-jarige
Jos Hermans in een woonzorgcentrum in Sint-Pieters-Woluwe is de eerste
Belg die is ingeent. Hermans gaf eerder al te kennen dat hij 'heel blij'
is met de primeur. 'Ik ben 96 jaar en hoop honderd te worden. Niet meer
of minder', zo zei hij op het VRT-radionieuws.

Na het ontvangen van de inenting zei de man dat hij zich prima voelde.
'Het voelt als een engeltje dat op mijn tong piest. Ik voel me dertig
jaar jonger. Het deed absoluut geen pijn.' De Belg hoopt dat al zijn
landgenoten zich laten inenten. 'Dan zijn we weer vrij en kan ik mijn
kinderen en kleinkind weer zien.'

Bestelbussen met vierhonderd doses op weg

Bestelbussen met hierin ruim vierhonderd doses van het Pfizer-vaccin
vertrokken maandagochtend vanuit Leuven. De eerste inentingen zijn
verdeeld over de drie Belgische gewesten.

Luxemburg en Letland beginnen maandag ook met vaccineren. Alleen Ierland
en Nederland beginnen binnen de Europese Unie later met vaccineren.
Ierland begint dinsdag en Nederland op 8 januari, ruim anderhalve week
na de rest van de EU.

--------
(c) 2020 Nu.nl