[D66] RE Terugkijken: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Dec 2 10:07:09 CET 2020

Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl>,
> Dan vraag ik mij af als je het toch beter weet, waarom jij
> je niet kandidaat gesteld hebt voor de 2e kamer..

Afgezien van of ik het zou willen of dat ik er wel geschikt voor zou
zijn: Men ziet mij al aankomen...

* Ik ben een D66'er van het oude stempel (pragmatisch/ideologieloos
ingesteld)
* Ik ben noch links noch rechts (met een pistool op de borst ben ik
links)
* Ik ben voor zaken als referenda, gekozen rechters/officieren van
justitie,
   opheffen Raad van State, 1ste Kamer en de monarchie
* Ik ben voor kernenergie (toevallig vandaag in de Kamer)
* Ik vind dat het homoseksuele gebabbel eindelijk eens moet ophouden
* Ik moet niets hebben van klimaatgedoe (ben naast theoretische fysica
en
   astrofysica en passant afgestudeerd in de meteorologie)
* Ik vind dat de EU mislukt zij, dat we terug moeten naar de EEG, en dat
   het gescheld op Oost Europa eindelijk eens moet ophouden
* Ik zet vraagtekens bij immigratie en inclusief/multicult gedoe

Enfin, wie dit vindt, is niet populair in het huidige D66. Ik ga geen
standpunten verdedigen die overduidelijk onjuist zijn.

Laten we eerlijk wezen: Ook D66 faalde bij het coronadebat. De SP en Van
Kooten
deden het goed, soms ook de PVV. Het FvD en de VVD deden het heel erg
slecht
en de rest was naatje.

Marc Fluks, Amsterdam