[D66] Interview: Coos Huijsen

R.O. jugg at ziggo.nl
Sun Aug 2 13:06:21 CEST 2020

Dat gewone mensen 'gezond verstand' hebben, wat dat ook moge zijn,
terwijl de techniek een massale reïficatie en vervreemding tot stand
gebracht heeft, moet dan nog maar blijken. Meestal bedoelt men daar
boerenverstand mee. Is consumentisme bijv. gezond verstand? Is de
ideologie van sport gezond verstand? Is het gebruik van twitter en fb
gezond verstand ? Is het kijken naar het NOS journaal gezond verstand?
etc... Ik vermoed dat de insteek van Huijsen ook ééndimensionaal is. Een
'gesundes Volksempfinden' in een zieke wereld is nogal een contradictie.
Ik sympathiseer tegenwoordig toch meer met de vagebond dan het
klootjesvolk en de zogenaamde elite. Skip.

Odi profanus vulgus/eligere et arceo.