[D66] Catharina de Strijdlustige

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Apr 15 15:16:04 CEST 2020

Op,

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/minister-ollongren-terug-na-ziekte-lang-thuiszitten-was-niet-leuk/ar-BB12ETKT
staat,
   Ollongren onderging een operatie aan haar voorhoofd en bijholtes,
   maar herstelde daar niet van, vertelt ze tegen verslaggever Fons
   Lambie. 'Ik had een chronische sinusitis, een chronische
   ontsteking aan je voorhoofd en bijholtes. Daar ben ik ook voor
   geopereerd, maar daar herstelde ik niet van. Dus toen hebben
   artsen verder gezocht naar wat er aan de hand was: er waren toch
   complicaties opgetreden.'
Zie,
   https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijholteontsteking

Ik vermoedde al zoiets (zelf ooit aan zoiets in deze richting
geopereerd, vandaar). Zijn alle indianenverhalen zowaar ongegrond
gebleken.

Indianenverhaal dat weer wel waar zij: Ze heet geen 'Kajsa' maar
gewoon 'Karin' ('Kajsa' is Fins/Noors/Zweeds voor 'Karin').
Haar tweede naam, 'Hildur', is Vikings/Oud-Noors voor 'Strijd'.
Neemt men ze samen, dan staat er 'Catharina de Strijdlustige'.