[D66] Climatitis: Koudste 6 oktober ooit & klimaatdemonstratie

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Oct 7 08:21:35 CEST 2019

Als het gisteren de heetste 6 oktober aller tijden zou zijn geweest dan
zouden de klimaatgekkies momenteel nog luider van zich hebben laten
horen dan ze thans op de Amsterdamse Stadhouderskade doen. Probleem is
dat het gisteren de koudste 6 oktober ooit was - hetgeen aantoont dat
extremen nietszeggend zijn, ook bij het klimaat.

Een week of twee geleden kreeg ik een brief in de bus die schijnbaar
afkomstig was van de Gemeente Amsterdam waarin stond dat alle
Amsterdammers werden opgeroepen om te klimaatdemonstreren (dit woord
bestaan ook al) tegen de Nederlandse regering. Het zou best eens de
klimaatdemonstratie kunnen zijn waardoor ik vanmorgen, warm ingepakt
tegen de kou, moest omrijden. Uiteraard wist de gemeente van niets maar
wie het woord 'klimaat' in het vaandel heeft staan, meent dat alles
gelegitimeerd zij om het Einde der Tijden tegen te houden.