[D66] De alarmerende getallen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed May 8 09:12:20 CEST 2019

'Biodiversiteit' lijkt mij geen wetenschappelijke term. 'Diversiteit'
trouwens ook niet (da's homogezeur). Mensen die dit soort kreten
gebruiken, proberen een geloof te pushen suggererende dat dit wetenshap
zou zijn. Maar het is en blijft pseudo-wetenschap - in het onderhavige
geval gezeur uit de milieuhoek. Het Einde der Tijden is weer eens nabij.

Interessanter dan blabla over het afnemen van het aantal soorten is de
vraag of er wellicht ook soorten bijkomen of dat er (sub)soorten
veranderen in andere (sub)soorten (bijv. bijen die landbouwgif
aankunnen).
We moeten enerzijds van de biologen geloven in 'evolutie' en anderszijds
zouden 'onveranderlijke soorten' volgens milieukundigen uitsterven. Dit
is in strijd met elkaar. En als de biologie een echte wetenschap zij
(lijkt me van wel) wat is dan de milieukunde ? Alleen al de kreet
'alarmerende getallen' - echte wetenschappers gebruiken getallen
(aantallen, eigenlijk) en geen 'alarmerende' getallen. Die
klimaatgekkies trekken ook voortdurend alarmerend aan de bel (die bel is
trouwens een Eenhoorn, maar ja wie ziet zoiets ?).