[D66] Kijktip, Garmonbozia: De Zwakste Schakel

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue May 7 08:29:01 CEST 2019

Ik, gisteren,
> Programma: De Zwakste Schakel (...)
> Zoek de regenboog, melkweg, honden, eenhoorn,
> en de zonsverduistering in de vragen en in het
> decor.
> Kijk wie wordt afgeserveerd en wie als de Ene
> (sterkste schakel) overblijft.

Zoals voorspeld kwam de ganse Garmonbozia voorbij.

Zelf had ik alle vragen 'correct' (da's goed en fout tegelijkertijd).
Het meest opvallende was dat alle 'zwakke schakels' 'naar huis' gingen
(dit moet men nu juist *niet* doen; de Dode Hond moet juist blijven
slapen) en ik vraag me af wie er in de 'Red Bull' de 'Ondergaande Zon'
zag (ik dus wel; wie het niet ziet, denke aan 'Europa'). Uiteraard
struikelden de 'Dode Honden' zowat over elkaar. Eindelijk zou een ieder
kunnen weten wat *Max* Verstappen zoal bij *Jumbo* doet. Ik zag het ook
pas nu.

Voor wie zich wil onthechten van de wereld en de werkelijkheid wil zien
is dit een aardige quiz. Niet alleen leerzaam maar ook omdat het tempo
van de zogenaamde vragen vrij hoog ligt waardoor men snel moet zijn met
te begrijpen wat er zoal 'in de haak' zij. Vanavond dus weer kijken.