[D66] Garmonbozia: Waar ligt Europa ? (3)

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Mon Jun 3 16:49:05 CEST 2019

Ach, het gebruik van metaforen en symbolen in het politieke domein is immer
omstreden. Het duidelijkst was dat bij de hamer en sikkel: intellectuelen
die zich communist noemden dachten kiezers te kunnen lokken met deze toen al
lang historische symbolen. Een symbool duidt op een (verborgen) hang naar
dogmatisme. Als gymnasiast moest ik me de oud-Griekse mythen en sagen eigen
maken als voorbereiding op het volwassen leven. Kennelijk voorziet dit voor
velen die zich Leider wanen nog steeds in een behoefte.

hv,u
-------