[D66] Collaps binnen 5-15 jaar...

A.OUT jugg at ziggo.nl
Thu Jul 11 13:39:09 CEST 2019

(We noteren het en komen er op deze lijst op terug...)

Over en uit
Ephimenco
SYLVAIN EPHIMENCO

[...]

Samenvattend is onze beschaving te complex en zal deze door
verschillende factoren vernietigd worden: door het opraken van de
fossiele energie en andere hulpbronnen, vernietiging van ecosystemen en
biodiversiteit, explosieve demografie, klimaatverandering en instorting
van onze economische structuren. Hoe deprimerend ook, ondenkbaar is dit
niet.

In Frankrijk is de politicus Yves Cochet (1946) de bekendste
collapsoloog. Hij was minister van milieu in 2001 en tot 2014
Europarlementariƫr voor de Groenen. Gisteren verscheen een interview met
hem op tv. Cochet liet zijn pasgekochte boerderij met zeven hectare
grond zien waar hij binnenkort gaat schuilen in afwachting van de Grote
Ineenstorting. Over 5 tot 15 jaar gaat het gebeuren. Met een bijna
wraakzuchtige grijns en op sadistische toon vertelde hij in een 7
minuten durend filmpje hoe we voortaan elektra en kraanwater zullen
moeten missen, evenals internet, auto's en vliegtuigen in een wereld
waar we elkaar voor een stuk brood gaan vermoorden. Daarom ook wil de
oud-minister niet vertellen waar zijn survival farm ligt. Hoef ik niet
te weten, ik ga alvast een paard en wagen kopen.