[D66] Onredelijk - Citymarketing

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Wed Jul 10 11:28:10 CEST 2019

Marc, ik ga even in op je laatste alinea over citymarketing.

In twee dagbladen, o.a. NRC, las ik er een artikel over. Samenvatting: het
alsmaar meer toeristen lokken naar je stad is slecht voor de bewoners en
gunstig voor de eigenaren van een stel broodjeszaken en hotels.

Ook in Utrecht wil de gemeenteraad nu citymarketing: toeristen weglokken die
nu door het overvolle Amsterdam sjokken. Utrecht heeft van oudsher
(nadrukkelijk sinds de bouw van Hoog Catharijne) een regionale
centrumfunctie waardoor het al behoorlijk druk is in het centrum - komt er
meer vreemd volk bij dan worden de eigen inwoners weggedrukt.

Dit is dus een actiepunt voor komende verkiezingen: ongerief voor velen
versus gerief voor enkelen. Kortom: welke politieke partij wil de stad
ongezellig maken? D66?

hv,u