[D66] Barros

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Feb 2 11:35:19 CET 2019

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Roma nogmaals gezien. Deze film leent zich voor hermeneutische analyse
> omdat veel shots langzaam gaan en men daardoor beter kan concentreren
> op
> de details in de scenes. Er is een constant geblaf van honden op de
> achtergrond. (Misschien vertellen zij wel het tweede verhaal...) De
> auto
> van de familie was een Galaxy. De film opent en eindigt met een
> vliegtuig.

Barros = Bar (Melkweg, zoon) + Ros (Eenhoorn, Rosette)
Galaxy = Melkweg
Roma   = RaMo = Zon + Maan = Zonsverduistering

Op de promo,
   https://www.youtube.com/watch?v=7H1Qi5YbP4c
zag ik er ook een paar. Het begint met honden, in het bos komen
twee honden voorbij rennen en de twee vliegtuigen zijn uiteraard
ook twee honden. Meestal zijn het vogels of vliegen: 2 vliegen in 1
klap (klap = einde der tijden) = killing 2 birds with 1 stone (de
stone is de Maan, de 2 vogels zijn de Zon en de Zuidelijke
Ezelster want hier stond de midzomerse zonsverduistering tijdens
de Titanomachie in het sterrenbeeld Kreeft. Er komt ook nog een
piramide voorbij.

Zie tevens,
   https://nl.wikipedia.org/wiki/Roma_%282018%29