[D66] Alaska's Sea Ice Has All Melted

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Aug 11 12:39:21 CEST 2019

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Ik was eerst niet erg geïnteresseerd en sceptisch maar
> deze zomer heeft me overtuigd dat de klimaatwetenschap het
> bij het rechte eind heeft en dat het nog veel erger wordt.

Klimaatwetenschap is geen wetenschap. Echte wetenschappers gedragen zich
anders.

Echte wetenschappers schrijven onderzoeksvoorstellen, publiceren in
peer-review tijdschriften en gaan zo nu en dan naar een conferentie.
Maar klimaatfiguren spreken het volk toe vanaf de TV, lanceren hierbij
rare doemverhalen en eisen gedragsveranderingen waarvoor het volk
verplicht moet dokken op straffe van de ondergang van de wereld.
Gelovigen doen dergelijke dingen, wetenschappers niet.

Wat opvalt is dat de klimaatfiguren meer rare dingen doen. Ze zijn voor
windenergie (terwijl een simpel rekensommetje leert dat zoiets
nauwelijks iets oplevert) en zijn tegen kernenergie (dat noemen ze
altijd atoomenergie) en schermen met een vage term als duurzaamheid. Een
echte wetenschapper zal nooit tegen kernenergie zijn, die wil juist
weten hoe men de kernfusie ten nutte zou kunnen aanwenden.

Het feit dat het NOS-journaal ons vrijwel dagelijks met een geloof in
Noachiaanse klimaatrampen poogt te hersenspoelen terwijl het zelden
wetenschappelijk nieuws brengt, zegt genoeg.