[D66] De hittedood

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Aug 2 10:09:13 CEST 2019

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> De klimaatelite heeft natuurlijk weer snel airco's aangeschaft om de
> comfortzone te acclimatiseren en de hittedood te ontlopen. Ik weet niet
> niet of de geacclimatiseerde nepnieuwsjournalist Gelauff de
> berichtgeving gevolg heeft maar er zijn doden gevallen.

Tijdens de hittegolf zette het NOS Journaal haar klimaatpropaganda op
een nog hoger pitje dan anders.

Wat er echt aan de hand was is dat de wind niet alleen uit Algerije kwam
maar dat de straalstroom (globaal West-Oost maar dat ding meandert
flink) in onze contreien Zuid-Noord liep, dat er een hogedrukgebied
boven Duitsland lag en dat zowel de Spaanse woestijn als Frankrijk
onbewolkt was. Alles zat dus tegen. De BBC-weerman zei het gewoon maar
de NOS-weerman babbelde er, zoals gebruikelijk, wonderlijk op los.