[D66] Zonder kernenergie gaat het ons niet lukken en nog 26 lessen over de energietransitie

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Nov 7 10:09:56 CET 2018

Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>
> Ik mis je Garmanbozia Marc-A!

Vorige week Twin Peaks Seizoen III DVDs gekocht (Garmonbozia komt uit
Twin Peaks). Daarin zitten er weer veel. Aardigste: een politieman komt
2x bij een huis aan. Op de deur van het huis zit een klopper in de vorm
van een hondekop. Politieman klopt echter met z'n knokkels op de deur
omdat hij de hondekop niet kan zien. Je moet dus weten waat het huis
voor staat, de deur, de honden, het niet-zien van dode honden, en de 2x.

...en uiteraard is er iets mis met het adres van de gehersenspoelde
Cooper (denk maar aan Koning Arthur).

Volgens mij betekent Twin Peaks Seizoen III dat Seizoen I en II nooit
zijn gebeurd (en daarmee Seizoen III zelf dus ook niet). Ergo: het
bestond louter in de verbeelding van de kijker (zoals alles, eigenlijk).
Vandaar dat er volgens de makers geen Seizoen IV kan komen.

Dat klimaatgedoe is ook Garmanbozia (gaat eigenlijk over het tollen van
de aardas, de ellipsbaan van de Aarde om de Zon, en de Griekse klimata -
vandaar de zonsverduistering- en wereldboom-logo's van de
klimaatconferenties en het zogenaamde zoekraken van de hockeystick-data
- maar ik meen dat ik dat hier al eens heb laten zien).

Het is een trucje, meer niet.