[D66] Houdbaarheidsdatum Pechtold

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Sun Mar 4 21:54:20 CET 2018

Democs,

Recente missers duiden er op dat de houdbaarheidsdatum van Pechtold nabij is. Op een rijtje:

- Zwijgen over opvallend cadeautje van een Canadees diplomaat aan zijn voormalige werkstudent P: een appartement in Den Haag.
- Als eerste reactie op de leugens van VVD-Zijlstra zeggen dat hij best aan kon blijven.
- Zonder commentaar raadgevend referendum laten afschaffen door een D66-minister. Pas veel beroering en pas een maand later op een D66-congres zeggen dat D66 liever een correctief referendum heeft, wat natuurlijk geen rechtvaardiging is voor het in de put gooien van de armoedige raadgevende versie.
- Wel fel op Wilders en Forum schelden, maar zwijgen over de Turkse nationalisten en halve facisten van Denk (die zwijgen over de duizenden arrestaties en persbreidel sinds anderhalf jaar in Turkije onder Erdogan). Kennelijk werkt het multicult-virus nog in de D66-top.

Ik zie het somber in voor D66 bij de nakende raadsverkiezingen waar kiezers zich vooral spiegelen aan de landelijke politiek. Merkel zorgt wel voor vervangers – Pechtold is wel erg eenzaam, want namen van kandidaten heb ik nog niet gehoord.

hv,u