[D66] Trump en Putin

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Jul 17 12:00:30 CEST 2018

Het optreden van Trump lijkt nogal ongericht te zijn en als gevolg
daarvan doet hij dingen die zijn voorgangers Obama en Bush nalieten. Als
er al een lijn zij dan is het dat alleen de belangen van Amerika gediend
worden en Trump geen oog heeft voor die van andere landen.

Gisteren keek ik bij CNN naar de persconferentie van Trump en Putin.
- Daarna brak bij CNN onmiddellijk de pleuris uit.
- Vervolgens keek ik naar de BBC en was en niets aan de hand.
- Daarna keek ik naar RTL4 nieuws en was er niets aan de hand.
- Het NOS-journaal meldde wel dat er wat onrust was in de VS, meer niet.
- Pas bij Nieuwsuur brak ook op de Nederlandse TV de pleuris uit - de
politieke correctheid bleek immers in gevaar.

Intussen zaten de Eurofielen bij China weer eens op hun handen. Bij de
conservatieve progressieven is er immers nergens nog enige beweging in
te krijgen. Alles zit muurvast. Dat de zelfbenoemde progressieven van
vandaag geen enkele beweging ook bij anderen meer gedogen zou wel eens
de populariteit van Trump c.s. kunnen verklaren. Die bewegen immers nog
wel.

Neemt niet weg dat Trump beter iets kunnen zeggen dat hij kennis had
genomen van zowel het standpunt van de Amerikaanse veiligheidsdiensten
en dat van Putin. En dat het al-dan-niet inmengen van de Russen in de
Amerikaanse verkiezingen nog beter moest worden uitgezocht.

Marc Fluks, Amsterdam