[D66] De politiek correcte wereld van het schoolboek (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jul 5 12:21:19 CEST 2018

Ik, eerder op 27 juni 2018,
> Wat ik overigens niet begrijp is dat een vrachtwagenchauffeur
> die gesnapt wordt als mensensmokkelaar gepakt wordt en degenen
> die (ook nog eens onder valse vlag) de Midellandse Zee
> afschuimen om immigranten naar Europa te vervoeren niet.
> Waarom worden ze niet opgepakt ? Waarom gaat hun schip niet
> aan de ketting opdat hun praktijken gestopt worden ?

...zoals wel vaker gebeurt liep ik op de zaken vooruit...

Op,
https://www.elsevierweekblad.nl/buitenland/achtergrond/2018/07/629552-629552/
staat over de Sea Watch 3,
   Nederland gaat onderzoeken of het Nederlandse migrantenschip
   dat in Malta aan de ketting ligt, buiten zijn boekje is gegaan.
   (...)
   De autoriteiten daar zijn van mening dat de bemanning van
   Sea Watch 3 verder gaat dan het redden van drenkelingen en
   actief meewerkt aan mensensmokkel.

Dit had voorkomen kunnen worden indien de politiek correcten
niet hadden weggekeken. Vraag luidt uiteraard hoeveel mensen
dit inmiddels met hun leven hebben moeten bekopen en hoeveel
immigratieleed Europese burgers bespaard had kunnen blijven.