[D66] Sylvanagate: Bij1tjesdag (2)

Ernst Debets edebets1 at euronet.nl
Sat Jan 13 15:47:54 CET 2018

Nou, in plaats van doodzwijgen van aandachtshoer Simons dan toch even nav. De publicaties op de site van Bij1:

"Zo werken wij aan een onderzoek en beleidsvoorstel met betrekking tot de klimaat-misstanden rondom de Amsterdamse haven (de grootste benzinehaven van de wereld)"
Dit werk is al gedaan => gemeente Amsterdam wil de petroleumhaven (want daar gaat het om) verplaatsen naar het westen (Westhaven). In het vrijgekomen gebied moet een gedeelte van het project "Haven-Stad" komen, waarin totaal 70.000 woningen voorzien zijn (bijna 1/4 van de taakstelling die de provincie Noord Holland zichzelf opgelegd heeft). Hoezo klimaatmisstanden Sylvana?

"Kandidaat zijn op de lijst van BIJ1 betekent dat je tegen veel stoten moet kunnen."
Dat is bij iedere partij zo. Die stoten kunnen deels voorkomen worden door goed antecedentenonderzoek vanuit de partijen naar hun kandidaten. Ik vraag mij af of dit bij Bij1 gebeurd is.

"Smaad en laster is voor onze lijsttrekker Sylvana Simons al langere tijd realiteit."
Daar heeft ze het door haar gedrag ook wel enigszins naar gemaakt, lijkt mij.

Ik vraag mij onderhand in gemoede af wat dergelijke partijen nog bij kunnen dragen aan een stabiel en goed stadsbestuur.

Ernst Debets/
Zaanstad