[D66] Garmonbozia: COP24 (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Dec 11 10:44:39 CET 2018

  Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>,
> Dit lijkt mij ook een behoorlijk Garmanbozia filmpje!
> https://twitter.com/D66/status/1072408573475463168

Helaas, mijn browser kan het filmpje niet weergeven...  :-(

Ik heb overigens wel wat meer over hetzelfde onderwerp...

Vorige week maandag bij de NPO,
   Wat een Weer!
   https://www.npostart.nl/nos-wat-een-weer/03-12-2018/POW_04095179

Het bleek een klimaatprogramma vol pseudo-wetenschap. Ik vind
zoiets prachtig want dan leer ik wellicht wat meer over hoe de
burger bedonderd wordt.

Leuk voorbeeld: Men toont een curve van de temperatuur (zegt niet
hoe ze bepaald is geworden) en trekt hier vervolgens een prachtige
fit aan die de CO_2 voorstelt. Surf maar naar 0:33:40.

Men fit dus de ene grootheid (CO_2) aan een andere (Temperatuur) -
zoiets is een wetenschappelijke doodzonde. Ronduit een blunder van
de bovenste plank. Hoezo wetenschap ?

Een echte wetenschapper zou de temperatuur tegen de CO_2 uitzetten
en het jaartal weglaten. Maar de pseudo-wetenschapper is het
juist om de tijd te doen. In de pseudo-wetenschap gaat de Mensheid
immers toe naar het Einde der Tijden en zo'n bewering kan niet
zonder de tijd zelf. Momenteel heeft men een voorliefde voor het
jaar 2050.

Luister ook eens naar het interview dat Roos had met De Lange over
hetzelfde onderwerp,
   https://soundcloud.com/user-493146223/echte-jan-radioshow-4