[D66] GL zwijgt over inenten

Henk Vreekamp henk.vreekamp at hetnet.nl
Thu Aug 23 22:00:39 CEST 2018

Democs,

Momenteel klinkt op de radio een hype over de noodzaak van inenten. Elke partij heeft wel een woordje, zelfs het CDA. Helaas missen we enig geluid van Groen Links.

Ik herinner me een oud godsdienstsociologisch onderzoek uit Nijmegen: eenderde van de aanhang van GL beweegt zich in sektes, waaronder antroposofen - spiritisten die nogal wat lagere middenklasse en hoger geschoolden trekken, een beweging van “verdunde”medicijnen, van beweringen als zou besmetting en ziekte weerbaarheid verhogen, het betere blanke ras en andere fantasieën over de natuur. En, lui die wantrouwen tegen inenten aanwakkeren.

Wie legt GL het vuur aan de schenen?

hv,u