[D66] Politiek zwemmen

jugg at ziggo.nl
Mon Aug 20 14:13:32 CEST 2018

Den elfstedenzwemmer is per ambulance afgevoerd. Het was natuurlijk een
krankzinnig idee voor een mens om de epische elfstedentocht in Friesland
te gaan zwemmen. Neem dan een voorbeeld aan ene Martin Strel: *)

De Amazone (de héle Amazone)
Afstand: 5269 kilometer
Tijd: 66 dagen
Temperatuur: 25°C
Gevaren: Piranha’s, krokodillen, haaien, slangen, draaikolken,
vloedgolven en
gewapende bendes
Respect rating: 11
Martin Strel zwemt in de Amazone 66 dagen lang
Martin Strel zwemt in de Amazone 66 dagen lang
© Martin Strel
De Danube, Mississippi én Yangtze rivieren waren niet avontuurlijk
genoeg voor Martin Strel. Dus om het nog wat spannender te maken,
besloot hij de Amazone af te zwemmen. Hij zwom 84 kilometer per dag,
soms tegen het getij in dat hem constant terug dwong. Hij moest strijden
tegen duizeligheid, misselijkheid en diarree om de finish te bereiken.
"De dieren accepteerden me gewoon," zei hij. "Ik zwom met hen mee, dus
ze dachten vast dat ik één van hen was."

*) https://www.redbull.com/nl-nl/de-meest-epische-zwemprestaties-ter-wereld