[D66] Column: Waarom de verwachtingen voor Rutte III niet bepaald hooggespannen zijn

Ernst Debets edebets1 at euronet.nl
Sun Oct 8 16:35:27 CEST 2017

Het grootste probleem wat ik heb met alles wat uitgelekt is, is dat sommige media de nadruk op de negatieve zaken leggen zonder erbij te vertellen dat er iets positiefs tegenover staat. Als voorbeeld het veelgewraakte H-woord: De pers onder aanvoering van de Telegraaf schreeuwt moord & brand dat de VVD kiezersbedrog pleegt op dit punt, ze vergeten er echter bijtellen dat afschaffen Hypotheekrenteaftrek gecompenseerd wordt door het even snel afschaffen van het eigenwoningforfait. Ik ben blij dat er nu in ieder geval op dit punt een einde gemaakt gaat worden aan het nodeloos geld rondpompen via belastingen en subsidies.
Ook de vlaktaks (welliswaar in 2 schijven) is , denk ik een vooruitgang waar in ieder geval de lage en middeninkomens voordeel uit behalen. Dus dit punt voor D66 is ook binnen.

Ernst Debets/
Zaanstad.