[D66] Coef

A.O. jugg at ziggo.nl
Thu Mar 2 10:29:59 CET 2017

http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/2000/06/16/Vp/bk1.html

Stephen Snelders: LSD-therapie in Nederland. De
experimenteel-psychiatrische benadering van J. Bastiaans, G. W. Arendsen
Hein en C.H. van Rhijn. Candide/Wrede Veldt, 320 blz. ƒ45,-

LSD in de psychiatrie

Therapeutisch trippen

LSD rukte in het Nederland van de de jaren zestig op als therapeutisch
middel. De psychiater Bastiaans werd beroemd, en later berucht, met zijn
LSD-therapie voor mensen met een kampsyndroom. De medische geschiedenis
van een psychedelisch paardenmiddel.

Hans van der Ploeg