[D66] Thierry Baudet en de erfenis van de jaren dertig

A.O. jugg at ziggo.nl
Mon Feb 20 20:49:54 CET 2017

https://www.welt.de/politik/ausland/article108418053/Die-Frau-bei-der-Willy-Brandt-auf-und-abtauchte.html
https://www.groene.nl/artikel/een-slordig-leven-misschien-maar-wel-verdomde-interessant

De 21ste eeuw van Elisabeth Spanjer
«Een slordig leven misschien, maar wel verdomde interessant»

Ze was het kind van anarchisten, zat in de klas bij Menno ter Braak,
werd aanbeden door Henk Sneevliet, was bevriend met Willy Brandt, werkte
in de oorlog bij de film, trouwde met de roemruchte Joop Zwart, ging in
1956 met hulpgoederen naar het opstandige Boedapest en zette zich in de
jaren zeventig in voor dissidenten als Sacharov en Amalrik. Elisabeth
Spanjer (1915) vertelt over haar onrustige leven.

door Rob Hartmans