[D66] Kabinet Staphorst I: D66 capituleert

Henk Vreekamp vreekamp at knoware.nl
Tue Aug 15 17:29:02 CEST 2017

Democs,

Dat "euthanasie-compromis", euthanasie-verbreding inruilen voor meer
embryo-manipulatie, lijkt me op zich tactisch wel draagbaar voor
links-liberalen. Bij euthanasie gaat het toch vaak om wilsbekwame mensen of
een directe omgeving die hen geheel volgt als ze eruit willen stappen.
Uiteindelijk is de grote meerderheid van de bevolking a-religieus, atheïst
of agnost. Christenen en islamaanhangers (worden vaak in debat vergeten!)
willen er traditiegetrouw Jezus of Mohammed tussen schuiven, maar als de
dood geestelijk of lichamelijk echt om de hoek komt kijken, gaan ook
religieuzen overstag. Dominees, pastoors, "wijze vrouwen" (sektes) en imams
mogen dan hooguit nog het (ethisch) toilet reinigen voor de buitenwacht -
men zwijgt dan uit schaamte dat een geloof slechts schaamlap is. Religieuze
figuren prediken meestal "het eeuwige leven", bij de dood blijken ze dan te
liegen dat ze barsten. Deze leugen - eeuwig leven beloven tot de werkelijke
dood volgt - heet dan in natuurlijk Nederlands: schijnheiligheid. Kortom,
dit politiek gedoe is slechts schimmenspel met niet-realistische betweters
als verliezers...

[A propos! Aan de multiculti-betweters uit de rangen van de PvdA hebben we
nu een hoog percentage terroristen en zwijgende instemmers te danken,
alsmede een rechts-nationalistische parlementaire Turkenfractie die de
groeiende dictatuur in Ankara steunt]

Waar ik wel benauwd van wordt zijn de andere afspraken die nu door al dat
sekte-gebabbel ondersneeuwen in de berichtgeving: buitenland, onderwijs,
gezondheidszorg, immigratie, e.d. Zit er veel aso bij?

hv,u
---------